Elon Musk is de eerste biljonair van de wereld. Biljonair. Hij heeft meer geld dan bijna 50% van de hele wereldbevolking bij elkaar opgeteld. En wat doet hij ermee? Macht kopen en de democratie kapotmaken. Ondertussen roeren Zuckerberg van META, Bezos van Amazon en al die andere problematische tragische witte techbro’s (AI of social media of allebei) in dezelfde emmer met stront.
Toch lukt het ons niet los te komen van de producten die deze mannen voor ons maken. We gebruiken Whatsapp, Instagram en ChatGPT overmatig. Maar hoe komen we dan wel los van deze imperialistische Amerikanen? Welke alternatieven zijn er? En hoe kan onze overheid ons daarin ondersteunen?
De Linkse Mannen - Bram Douwes en Wilbert van de Kamp - lossen het op met Tech-Tweede Kamerlid Barbara Kathmann van PRO en journalist Eric Smit van The Firewall.
Ook te gast is Mark Vletter. Hij bouwt en ontwikkelt aan een eigen Europese AI.
En deze noodzakelijke oplossing wordt omlijst door een spectaculaire anti-fascistische liveshow waarin de gelauwerde AVROTROS-diva Marjolein Rover weer een urgent probleem van een toeschouwer oplost, de stickeractivisten van de Rode Lap een sticker van de dag presenteren en artiest-in-residentie - cabaretier - Valentina Tóth uiteindelijk de losse eindjes aan elkaar knoopt opdat we weer moedig voorwaarts vooruit kunnen gaan.
Exclusief € 1 servicekosten per gehele online transactie